Waarderend onderzoeken, is een manier van kijken en doen. Het is een buitengewoon krachtig instrument om positieve verandering te genereren. Vanuit “wat leven geeft” aan een organisatie, team of individu en vanuit wat al werkte in het verleden. De waarderende benadering helpt individuen, groepen en organisaties om op een prettige manier productief te worden. Waarderend onderzoeken (Appreciative Inquiry) is een van de grondslagen … [Lees meer...] overOnline workshop Appreciative Inquiry
Workshops
Online workshop Appreciative Inquiry
Waarderend onderzoeken, is een manier van kijken en doen. Het is een buitengewoon krachtig instrument om positieve verandering te genereren. Vanuit “wat leven geeft” aan een organisatie, team of individu en vanuit wat al werkte in het verleden. De waarderende benadering helpt individuen, groepen en organisaties om op een prettige manier productief te worden. Waarderend onderzoeken (Appreciative Inquiry) is een van de grondslagen … [Lees meer...] overOnline workshop Appreciative Inquiry
Online workshop Interventiekunde
Wil jij je verdiepen in de interventiekundige theorie en praktijk? Weten met welke modellen en filosofieën we werken? In ons recent verschenen boek De kunst van het interveniëren beschrijven wij waarom en hoe wij daarmee werken. In onze postmasteropleiding interventiekunde werk je aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling. Klanten komen met echte vraagstukken. Je leert deze te onderzoeken en voorstellen te doen voor … [Lees meer...] overOnline workshop Interventiekunde
Avondcollege: Denkadviseren als interventie
Denkadviseren is door Edu Feltmann in 1984 geïntroduceerd als interventie: een volstrekt unieke aanpak. In zijn proefschrift en het later verschenen boek is daarover meer te vinden. In dit artikel kun je de essentie lezen. De laatste jaren werkt hij intensief samen met Jorrit Stevens, met wie hij korte en langere opleidingen in denkadviseren geeft. Denkadviseren is een unieke wijze van adviseren, begeleiden en coachen bij onder meer … [Lees meer...] overAvondcollege: Denkadviseren als interventie