Instituut Voor Interventiekunde

Categorie: Casus

Interveniëren begint al bij de eerste vraag


Interveniëren begint meteen. De vraag stellen is de interventie. In deze casus over teamontwikkeling, wordt duidelijk hoe krachtig vragen kunnen zijn en hoe het de wending van het plan van aanpak bepaalt. Naast het geven van opleidingen en workshops, werken wij regelmatig aan vraagstukken in organisaties. Elke situatie is uniek en vraag om maatwerk. In deze casus beschrijven we een uniek vraagstuk en onze aanpak daarbij.


Lees meer

Teamontwikkeling in een vrijwilligersorganisatie


In deze casus lees je hoe wij hebben gewerkt aan teamontwikkeling in een vrijwilligersorganisatie. Naast het geven van onze opleidingen en workshops werken wij regelmatig aan vraagstukken in organisaties. Als interventiekundigen zijn we graag van toegevoegde waarde voor klanten die de frisse blik van een buitenstaander waarderen. Teamontwikkeling is een van onze diensten. Wij hebben geen standaardaanpak: elke situatie is anders. In deze casus lees je hoe onze aanpak hier is geweest.


Lees meer

Managementcoaching in de mediawereld


In deze casus lees je hoe wij met managementcoaching een jonge, veelbelovende manager hebben gecoacht in een groot mediabedrijf. Naast het geven van onze opleidingen en workshops werken wij regelmatig aan vraagstukken in organisaties. Als interventiekundigen zijn we graag van toegevoegde waarde voor klanten die de frisse blik van een buitenstaander waarderen. Managementcoaching is een van onze diensten. Wij hebben geen standaardaanpak: elke situatie is anders. In deze casus lees je hoe onze aanpak hier is geweest.


Lees meer

Wat te doen bij groeipijn? Een organisatiecasus


Een sterkedrankenhandelaar in Amsterdam maakt sinds een aantal jaar een explosieve groei door. Het bedrijf, van oorsprong een 300 jaar oud familiebedrijf, kwam door deze groei een aantal ontwikkelissues tegen. Het kleine familiebedrijf maakte een ontwikkeling door naar een groot, wereldwijd commercieel productiebedrijf. Voor de medewerkers en de directie betekende dit dat zij in de samenwerking ook iets anders moesten doen dan ze gewend waren. Ze vroegen hierbij onze hulp.


Lees meer