• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Instituut voor interventiekunde

Instituut voor Interventiekunde

De kunst van waarderend interveniëren

  • Instituut voor Interventiekunde
  • Opleidingen
  • Advies
    • Onze klanten
    • Team­ontwikkeling
    • Management­ontwikkeling en Coaching
    • Incompany opleidingen
    • Organisatie­ontwikkeling
  • Kennis
  • Agenda
  • Over Ons
  • Contact
  • Zoeken

Verhalen zijn belangrijker dan de feiten: wat vertel jij over jouw organisatie? – Door Hanneke Laarakker

Op 17 januari geven we in Arnhem een workshop Storytelling. Hierin nemen we je mee in de kracht van het verhaal en hoe je mensen, teams en organisaties ‘op verhaal’ kunt laten komen. Want het gaat niet alleen om het vertellen van een gebeurtenis. Belangrijker is misschien het vinden van de essentie van wat je wil vertellen. Met elkaar bespreken we hoe je dit in het werken met Appreciative Inquiry ook kunt realiseren: zodat er doorleefde … [Lees meer...] overVerhalen zijn belangrijker dan de feiten: wat vertel jij over jouw organisatie? – Door Hanneke Laarakker

De Wall of Wonder met samenwerkende ouderenorganisaties – door Roos Sohier

Toen ik jaren geleden kennismaakte met Appreciative Inquiry was ik direct enthousiast. Het gedachtegoed van Appreciative Inquiry gaf woorden aan wat ik al intuïtief deed: uitgaan van wat wél kan, waarderen wat er al is en samen al doende en improviserend tot nieuwe ideeën en nieuw gedrag komen. Om mijzelf weer eens helemaal onder te dompelen en bij te spijkeren in deze manier van doen, heb ik dit voorjaar deelgenomen aan de … [Lees meer...] overDe Wall of Wonder met samenwerkende ouderenorganisaties – door Roos Sohier

Interventiekunde is geen verandermanagement.

Het Instituut voor Interventiekunde leidt interventiekundigen op, maar wat is interventiekunde eigenlijk en wat doet een interventiekundige precies? … [Lees meer...] overInterventiekunde is geen verandermanagement.

De (ont-) spanning van het leren? – door Jorrit Sterk

In augustus 2018 kwam ik in aanraking met het Instituut voor Interventiekunde. Ik was op zoek naar mogelijkheden om mij verder professioneel en persoonlijk te ontwikkelen. Ik had genoeg van het bij elkaar sprokkelen van korte cursussen waarvan de inhoud uiteindelijk te weinig bleef plakken en de persoonlijke ontwikkeling onbevredigend was. Ik wilde iets wezenlijks. … [Lees meer...] overDe (ont-) spanning van het leren? – door Jorrit Sterk

De Wall of Wonder: een instrument dat verbindt

Het waarderende gedachtengoed kent een aantal heel krachtige instrumenten. De 6-V cyclus (de 4-D’s) is misschien wel de bekendste daarvan. Maar er zijn er meer! Wat de meeste instrumenten gemeen hebben is dat ze op een waarderende manier mensen met elkaar in gesprek brengen over onderwerpen die ertoe doen. In deze blog bespreken we de Wall of Wonder (WoW). … [Lees meer...] overDe Wall of Wonder: een instrument dat verbindt

Wat houdt Interventiekunde voor mij in – door José Lemke

Oh wat leuk, ben je weer aan het studeren? Wat doe je precies? Ik volg een postmaster Interventiekunde. Het valt dan altijd even stil. Oooh…maar de ander is tegelijkertijd ook geboeid - en wat houdt dat dan precies in?   … [Lees meer...] overWat houdt Interventiekunde voor mij in – door José Lemke

Wat is de waarde van conflict?

Tijdens de World Appreciative Inquiry Conference 2019 (WAIC) in Nice, gaven wij een workshop over de waarde van conflict. We waren ingedeeld om 8 uur ’s ochtends, en dachten dat dat niet in ons voordeel uit zou werken. Wat schetste onze verbazing toen er dertig man in ons zaaltje zat die graag wilde meepraten over dit lastige onderwerp. … [Lees meer...] overWat is de waarde van conflict?

Leren en werken met echte klanten

In al onze opleidingen (en zeker in de postmaster leergang Interventiekunde) werken wij praktijkgericht en in het hier-en-nu. Daarom vragen wij echte klanten om vragen in te brengen in onze trainingsblokken en voeren deelnemers in de praktijk van de opdrachtgevers interventies uit. … [Lees meer...] overLeren en werken met echte klanten

Hoe Appreciative Inquiry mijn leven en werk beïnvloedde – Door René Backus

Het was rumoerig op de laatste dag van het Basisjaar Appreciative Inquiry (A.I) bij het Instituut voor Interventiekunde. Iedereen was opgetogen en een beetje lacherig. Behalve de uitreiking van het diploma zouden we vandaag presentaties geven over wat A.I. voor waarde heeft gekregen in ons werk en ons leven. Het beloofde een mooie dag te worden. … [Lees meer...] overHoe Appreciative Inquiry mijn leven en werk beïnvloedde – Door René Backus

< Nieuwe blogs
Oudere blogs >
  • Instituut voor Interventiekunde
  • Opleidingen
  • Advies
    • Onze klanten
    • Team­ontwikkeling
    • Management­ontwikkeling en Coaching
    • Incompany opleidingen
    • Organisatie­ontwikkeling
  • Kennis
  • Agenda
  • Over Ons
  • Contact
  • Zoeken

Footer

Instituut voor interventiekunde

Instituut voor Interventiekunde

Contact: 06-53 23 86 48
instituut@instituutvoorinterventiekunde.nl

Bezoekadres: Vrieslantlaan 6,
3526 AA Utrecht

Postadres: Sumatrakade 1349,
1019 RN Amsterdam

KvK: 71785884

Opleidingen

  • Postmasteropleiding Interventiekunde (PMI)
  • Waarderend Interveniëren Leergang (WIL)
  • Leergang Organisatiefilosofie
  • De interventiekundige manager

Volg IVI

facebook linkedin twitter

Om ervoor te zorgen dat onze site goed werkt, deze te kunnen analyseren en verbeteren, gebruiken wij cookies. Hierdoor kunt u informatie delen via social media en kunnen we de inhoud van de site en advertenties afstemmen op uw voorkeuren. Wilt u liever niet dat wij cookies plaatsen, pas dan uw instellingen aan of klik op weigeren. Lees ook ons privacystatement.

Accepteren
Weigeren